"מקומו של הפירוש בעבודה פסיכואנליטית עם ילדים – האם הוא נחוץ?"

"מקומו של הפירוש בעבודה פסיכואנליטית עם ילדים – האם הוא נחוץ?"

ההרצאה הרביעית בסידרת הרצאות ערבי חמישי של האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית שניתנו ב 2009.
כותרת הסידרה: "הפירוש – הלכה ומעשה במפגש הטיפולי"

נקודת המוצא של ההרצאות היא שבעבודה אנליטית עם ילד ים מקומו של הפירוש מורכב ומתפרש על פני תפיסה בה הפירוש הוא מהותו של הטיפול (קליין) מחד, לבין הראייה שהפירוש במידת מה אף מיותר בעיקרו (אקסליין, ויניקוט), מעורר התנגדות ומסיט מן העיקר שהנו המשחק לכשעצמו (פרנקל) מאידך.
מונה ואבי התבוננו עם המשתתפים בגישות התיאורטיות השונות על מקומו של הפירוש בעבודה עם ילדים, מתפיסתה של אנה פרויד, דרך פרנקל, ויניקוט ואנטונינו פארו. דרך מקרים טיפוליים הם יתייחסו לטכניקות, (סנדלר, פארו) בהן ניתן להשתמש בפירוש באופן אינטראקטיבי ואינטר-סובייקטיבי כדי לסייע למטופל הצעיר לקבל את תחושותיו ומשאלותיו וכתוצאה מכך לשנות את חווית העצמי.

הרצאתו של אבי שרוף

מר אבי שרוף הוא פסיכולוג קליני מדריך, פסיכולוג ראשי בי"ח נס-ציונה (לשעבר), מרצה בחוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. התוכנית לפסיכותרפיה אוניברסיטת חיפה והתוכנית לפסיכותרפיה ממוקדת אוניברסיטת בר-אילן
חבר בועד האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית

הרצאתה של מונה זופניק

גב' מונה זופניק היא פסיכולוגית קלינית מדריכה. מרצה ומדריכה בתוכנית לפסיכותרפיה, אוניברסיטת תל-אביב. מרצה ומדריכה בתוכנית להנחיית קבוצות, אוניברסיטת בר-אילן. עורכת מדעית בספר "מיניות ואהבה" של זיגמונד פרויד, עם עובד, 2002. חברה בועד האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית.

פורסם בקטגוריה טיפול פסיכולוגי בילדים, פסיכואנליזה, פסיכותרפיה, פסיכותרפיה בילדים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.